لوگو لوگو
شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک مسکن
امام علی علیه السلام:
مِن واجِبِ حُقُوقِ اللّه ِ عَلَى العِبادِ النَّصيحَةُ بِمَبلَغِ جُهدِهِم وَ التَّعاوُنُ عَلى إقامَةِ الحَقِّ بَينَهُم
از حقوق واجب خدا بر بندگان ، خيرخواهى به اندازه توان ، و يارى كردن يكديگر براى برپايى حق در ميان خود است
این سایت به صورت آزمایشی درحال آماده سازی می‌باشد
تغییر ساعات کاری : ساعات کاری شرکت در ایام تابستان از ساعت ۷:۰۰ تا ۱۴:۰۰ خواهد بود | عنوان خبر یک : متن خبر یک | عنوان خبر دو : متن خبر دو

از مدیرعامل بشنوید

با عنایت به اینکه شرکت تعاونی مصرف از سال 05/11/1347 تاسیس و تا سال 1385 فعال بوده و در دو شعبه مستقل فعالیت می کرد متاسفانه بر اساس اسناد و مدارک، هیچگونه سودی به شرکت تعاونی عاید نشده است و از سال 1385 لغایت 1396 شرکت تعاونی یا غیرفعال بوده و یا تحت مدیریت افراد خارج از ضوابط اداره می شد.

لذا با پیگیری بعد از چند دهه طبق نظارت وزارت تعاون در نیمه دوم سال 1396 اولین انتخابات قانونی شرکت تعاونی برگزار و هیئت مدیره و بازرس قانونی برای شرکت تعاونی انتخاب شدند.

با توجه به اینکه در سال 1396 تعداد سهامداران حدود 3300 نفر بود و مبلغ حق عضویت آنها نیز 1,720,000,000 بوده ولی متاسفانه در عرض تحویل و تحول شرکت تعاونی فقط مبلغ 380,000,000 ریال بابتحق عضویت تحویل داده شد؛ عملا شرکت تعاونی از قدمت فعالیت خود سودی برای شرکت تعاونی نیاورده بلکه سه چهارم حق عضویت را نیز هزینه کرده اند.

لذا بر اساس فعالیت شرکت تعاونی مذکور به شرح زیر تغییر کرده است:

در پایان سال 1402 تعداد سهامداران حدود 4129 نفر و حق عضویت آنان حدود 20,645,000,000 ریال تامین و موجود می باشد و برای اولین بار در قدمت تاسیس شرکت تعاونی حق عضویت اعضا شرکت تعاونی1000% افزایش و مبلغ 2,700,000 ریال نیز به عنوان سود به سهامداران پرداخت گردیده است.

این گزارش مختصری از فعالیت شرکت تعاونی تا پایان سال 1402 می باشد و عملکرد سال مالی 1403 در دست تهیه جهت ارائه گزارش به مجمع عمومی می باشد

معرفی کوتاه شرکت تعاونی

شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک مسکن که نوع آن توزیعی است که در این اساسنامه به اختصار تعاونی نامیده می شود.و بر اساس مفاد اساسنامه مربوطه فعالیت آن مشخص و تددوین شده است

وبه منظور تامین نیازمندی های مشترک اعضا تاسیس میشود و در امور مربوط به تهیه و توزیع کالا، تهیه مسکن، خدمات مربوط به اداره مجتمع های مسکونی، خدمات صادرات، اداری، آموزشی، بهداشتی درمانی، مشاوره ای، اشتغال و سایر زمینه ها برای اعضا فعالیت کند؛ توزیعی خواهد بود.

درصورتی که تعاونی بخواهد به هر دو نوع فعالیت بپردازد نوع آن تولیدی-توزیعی خواهد بود.

اهداف تعیین شده برای شرکت تعاونی در مفاد اساسنامه به شرح زیر میباشد.

1- ترویج و تحکیم مشارکت، همکاری و تعاون عمومی

2- تامین نیازهای مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعضا و کمک به تحقق عدالت اجتماعی

3- تهیه و توزیع کلیه کالاهای مجاز مورد نیاز

4- ایجاد فروشگاه‌های مجازی و فیزیکی

بندهای 1 و 2 اهداف عمومی هستند و تعاونی باید هدف یا اهداف اختصاصی خود را متناسب با نوع تعاونی درنظر بگیرد. برخی از این اهداف اختصاصی عبارت اند از: تامین اشتغال اعضا، تامین نیازهای حرفه ای و شغلی اعضا، تامین نیازهای مصرفی و رفاهی شخصی و خانوادگی اعضا، تامین مسکن اعضا و ... .

ساختار سازمانی

ساختار سازمانی شرکت تعاونی مصرف بانک مسکن بر پایه اصل شفافیت، پاسخ‌گویی و کارآمدی بنا شده است. در این ساختار، واحدهای اجرایی بر اساس شرح وظایف دقیق و با هدف ارتقای بهره‌وری و کیفیت خدمات سامان‌دهی شده‌اند.

هیئت‌مدیره به‌عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری، ضمن نظارت مستمر بر عملکرد سازمان، سیاست‌گذاری‌های کلان و راهبردی را در هماهنگی کامل با الزامات قانونی و نیازهای اعضا دنبال می‌کند. ترکیب تخصصی اعضای هیئت‌مدیره، پشتوانه‌ای قوی برای اتخاذ تصمیمات هوشمندانه و اثربخش فراهم آورده است.

همچنین، تعامل سازنده میان واحدهای صف و ستاد و به‌کارگیری نظام‌های ارزیابی درون‌سازمانی، ضامن انضباط مالی و بهبود مستمر فرآیندها است. این ساختار منسجم، زمینه‌ساز ارائه خدمات مطمئن، منظم و قابل اتکا به اعضای محترم و همکاران بانکی می‌باشد.

دست‌آوردها

شرکت تعاونی مصرف بانک مسکن با تکیه بر سرمایه انسانی متخصص و راهبردهای اثربخش مدیریتی، در سال‌های اخیر موفق به تحقق دستاوردهای قابل توجهی در حوزه تأمین کالا و ارائه خدمات به اعضا شده است. توسعه سبد محصولات با رعایت اصول کیفیت، کنترل قیمت و تأمین از منابع معتبر، موجب رضایتمندی پایدار مشتریان گردیده است.

افزایش چشمگیر تعداد سفارشات و حجم مبادلات مالی، نشان از اعتماد فزاینده کارکنان بانک به عملکرد شفاف و پاسخ‌گوی تعاونی دارد. راه‌اندازی سامانه آنلاین سفارش‌گیری، گامی مؤثر در تسهیل دسترسی اعضا و ارتقای تجربه خرید بوده است.

همچنین، استقرار نظام مالی منضبط و حسابرسی منظم، زمینه‌ساز شفافیت و اعتماد نهادی شده است. این دستاوردها، حاصل برنامه‌ریزی هوشمندانه هیئت‌مدیره، مدیرعامل و تلاش جمعی کلیه همکاران پرتلاش تعاونی است.